Oba mají motor před zadní nápravou a tudíž
jsou předurčeny k vynikajícím jízdním vlastnostem. Esprit se čtyřválcem
2.2 litru se 170 koníkama pod kapotou proti třílitrovému osmiválci
Ferrari 308 GTS. Zdálo by se, nerovný souboj. Všeobecně je známo, že
objem a počet válců ničím nenahradíš, ale taky že výjimka potvrzuje
pravidlo. A ta nese jméno Colina Chapmana s jeho pověstným: „Přidáme
více lehkosti.“
Vždy jsem si přál usednout za volant rudého Ferdy a trochu se pomazlit
s touto automobilovou legendou. Mimochodem, dle mého, jiná barva než
červená na něm být prostě nemůže.
Tak a je to tady, motor je zahřátý a já pomalu vyjíždím ze vrat. Chvíli
mi trvá si zvyknout na řazení s jedničkou k sobě a dozadu, takže občas
zapřemýšlím, co tam vlastně mám. Motor zvládá režim v jakýchkoliv
otáčkách, dá se šolichat na pětku v necelých dvou tisících a nijak mu
to nevadí. Ale není to vono, to nemusíte jezdit ve Ferrari. Na
přehledné cestě, kterou mám najetou, sedí Ferda jak přibitej, motor
nadrženě přede a chce víc a víc. Mám vítr ve vlasech, adrenalin stoupá
a já se sžívám se spínajícím se koněm. Na dálnici kašlu na bodový
systém, uhejbá i strejda v klobouku. Prostě krásnej den a to není ještě
u konce.
Parkuju vedle modrýho Espritu, se kterým po chvíli vyrážím na kratší
vyjížďku. Sice má volant napravo, ale to mi nijak neva, krotím přece
Lotus. Hlavou mi prolítne citát: „Klasický háčko, pedály blízko u
sebe.“ Je to tady zas, adrenalinu mám na rozdávání a krevní tlak stále
stoupá. Jízdní vlastnosti i dynamika jsou v podstatě srovnatelné, ale
kdybych na to víc šlápnul... Lotus má míň koní, ale je lehčí, má měkčí
odpružení s tvrdými tlumiči proti tvrdýmu nastavení podvozku Ferrari.
Esprit je určitě ovladatelnější v extrémních situacích, ale i přes mé
totální odkrvení mozku to radši zkoušet nebudu. Svůj Lotus Elan jsem
vodil dveřma napřed a byla to paráda. Jaký by to asi bylo s Espritem?
No nechám si to zatím ujít, aspoň mám o čem snít a nikdo nemůžu mít
přeci všechno.
Zpáteční cesta domů už byla ve znamení uklidňování organismu. Zas jeden
den, kvůli kterému stojí za to žít. Pokud by za mnou dnes jezdil nějaký
sčítač bodů, přišel bych o řidičák na tisíc let, ale občas se prostě
potřebuju propadnout časoprostorem.
Tomáš Strnad
LOTUS versus FERRARI
Tyto značky stojící proti sobě na závodních tratích a bojující o cenné vavříny stály proti sobě i v boji o zákazníky. Já osobně mám jasno (= Lotus pozn. editora :-), ale priority má každý jiný.
Autor: Tomáš Strnad Vydáno: 24.8.2006 17:18 Přečteno: 5577x Hodnocení: 2 (hodnoceno 3x) |
Vaše hodnocení: |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.