Banner 590px

Kategorie: Aktuality

S Megi na autodromu v Brně

Megi je zelená kráska MGB roadster V8 s vylepšeným podvozkem a brzdama, prostě kousek, kterej k pořádnýmu protáhnutí jen vyzývá.

Vše začalo jízdou v dešti za instruktorem s houfem „poršáků“. Já jako bojící se spolujezdec sem se celou půlhodinu modlil a řval na kolegu, kterej se k mé nelibosti úspěšně celé kolony o 30 let mladších vozů držel až do doby, kdy sem ho asi dost znervóznil.

Konečně jsme byli zase v depu. Následovala teorie a pak už jen jezdit. Počasí nám stále nepřeje a kolega vyráží na dráhu. Když přijde řada na mě, počasí se umoudří, ale trať je stále mokrá. Sundáme střechu a vyrážím na dráhu. Vyjíždím z depa a hned mě mine několik bavoráků v plným nasazení. Mám pocity jako první den v autoškole. První pravá, šolíchám trojku a stále hlídam, co se děje za mnou. Stále se nemůžu zbavit pocitů z autoškoly, snažím se v levý držet stopu. Jde přes mě Maranello. Okruh za okruhem nacházím aspoň trochu klidu a snažím si to užívat. Krátká rovinka z kopce, vytočená čtyřka, rychle se blíží pravá. Jdu na brzdy, trojka a… chyba. Spojku sem pustil rychleji, než je na mokru zdrávo. Megi mi to hned dáva s nevolí najevo a roztancuje zadek, blíží se kačírek a do něj se mě ani Megi fakt nechce. Proti své vůli povoluju na okamžik brzdu a kráska se srovnává, znova brzda; sice jsme mimo ideální stopu, ale stále na dráze. To mi jen Megi chtěla zdůraznit, že se mám hodně co učit.

Ačkoli počasí nebylo zrovna ideální, den stál opravdu za to. Megi nám dala najevo, že jestli od ní chceme výkony podobné závodním strojům, musíme jí dopřát, a přepracovat některé věci. Zkušenosti pomalu sbíráme jak jezdecké, tak technické. Příště si to užijeme určitě ještě lépe.

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

, Doplněk odpovědět
Tomáš nenapsal o své zkušenosti jak se dá v Brně na okruhu pořádně zmoknout a to s instruktorem na sedadle spolujezdce. Než objeli první kolo tak padaly trakaře. Čekal jsem v depu a pak jsme zkoušeli rekord v nandavání střechy.